Een hotel, B&B of motel runnen is op zich geen kunst. Kennis van het ondernemerschap is een eerste logische eis, een feeling met het verzorgen van gasten is ook een prettig uitgangspunt. Maar is dat genoeg om ervoor te zorgen dat mensen jouw hotel aanbevelen via social media, hun vrienden en collega’s? Natuurlijk niet, daarvoor moet je alles tot in de puntjes geregeld hebben. We leggen je graag drie elementen voor die te vaak vergeten worden.
De inrichting van een hotelkamer
Wat verwacht je wanneer je een hotelkamer binnenloopt? Uiteraard wil je een frisse geur, een duidelijk schone kamer en een uitstraling die past bij het imago dat je het hotel mee wilt geven. Maar het gaat vooral om de balans die je moet weten te vinden. Te weinig accessoires zorgt ervoor dat het karig overkomt in je hotelkamer, maar te veel accessoires wordt als druk of storend ervaren. En hier denk je misschien niet altijd meteen aan maar werkende radiatoren zijn erg belangrijk, vooral tijdens koudere dagen. Kies daarom voor betrouwbare radiatoren die lang mee gaan, zoals henrad radiatoren.
Op de website van www.radiatorendiscounter.nl vind je een breed assortiment van radiatoren.
Wist je trouwens dat je bij Bol ook als zakelijke klant prima terecht kunt voor de inrichting van elke kamer, badkamer of receptie? Met een bol.com kortingscode kun je direct geld besparen en toch alle accessoires kopen die echt niet mogen missen.
De allereerste indruk
De eerste indruk die mensen hebben, is onuitwisbaar. Op het moment dat zij met de auto de parkeerplaats opdraaien, de auto uitstappen en de deur naar de receptie openen, bepalen zij met welk gevoel zij het hotel ingaan. Is dat een prima start omdat alles goed verzorgd is, de voorzijde van het hotel prachtig aangekleed is en de receptie de gasten vriendelijk onthaalt, dan is de totale ervaring na het verblijf vele malen beter dan wanneer het direct in de eerste vijf minuten al verkeerd gaat. Stap daarom een paar keer zelf je hotel in of schakel een mystery shopper in, om zo precies te horen wat je kunt verbeteren aan het traject nog voordat de gast op de hotelkamer komt.
Goede prijzen zijn niet altijd de laagste prijzen
We merken dat alle verkopers hun prijzen zoveel mogelijk proberen te drukken. Zo hopen zij meer klanten binnen te halen, maar is dat wel zo verstandig wanneer je een hotel runt? Natuurlijk niet. De laagste prijzen betekent nauwelijks marge en daarmee heb je geen duurzaam ondernemingsplan. Je haalt de klanten wel binnen, maar je kunt ze weinig bieden en je hebt ’s avonds hoogstens brood te eten. Zorg daarom voor marktconforme prijzen waarbij je genoeg marge hebt om je business in de komende jaren ook bestaansrecht te geven.
