Als hotel eigenaar of manager wil je er ten alle tijden volledig zeker van zijn dat de veiligheid van jouw gasten en werknemers volledig gegarandeerd is. Je hebt speciale sloten op de deuren, een security guard bij de ingang en er hangen meerdere camera’s door het hele pand. Maar er is altijd een verbetering mogelijk op de veiligheid, daar vertellen we je in dit artikel meer over.
Doe een veiligheidsanalyse
Hoe veilig is jouw hotel nou écht? Een belangrijke vraag die je jezelf en jouw werknemers meerdere keren per jaar zou moeten stellen. Een dergelijke analyse is relatief snel af te ronden, maar geeft je inzicht in alle aspecten van de veiligheid van jouw hotel waar je anders mogelijk niet aan gedacht had.
Hoe waarborg je bijvoorbeeld de veiligheid van jouw gasten onderling? De deuren zijn enkel te openen met de speciale sleutel of kaart voor de specifieke kamer. Maar als iemand op de deur klopt kan de gast de deur openen, zonder te weten wie er daadwerkelijk voor de deur staat.
Een deurspion biedt de oplossing tegen dit probleem. In combinatie met een kierstandhouder is dit de meest veilige oplossing voor interne en onderlinge veiligheid. De gast ziet via de deurspion wie er voor de deur staat. Is het een bekende? Dan zal de gast hem of haar gewoon binnenlaten. Echter is het een onbekende maar wil de gast toch uitvinden waarom hij of zij aanklopt? Dan biedt de kierstandhouder de mogelijkheid om de deur slechts op een kleine opening te zetten om zo een gesprek te kunnen voeren.
Extra maatregelen voor een optimale ervaring
Er zijn altijd extra maatregelen te nemen om de veiligheid te optimaliseren. Jouw gasten willen namelijk een onbezorgd verblijf ervaren in jouw hotel, veiligheid is niet een van de zaken waar men zich mee bezig zou moeten houden. Zorg dat jij je bezighoudt met de veiligheid van jouw gasten, dan kunnen jouw gasten genieten van hun vakantie.