Hotel marketing

Wat is Hotel marketing?

Hotel marketing richt zich niet alleen op de klant. Het is ook belangrijk om bedrijven te vinden die met je willen samenwerken. Je kan namelijk veel reguliere omzet genereren uit het verhuren van een zaal. Dit levert vaak hogere marges op als die je op de hotelkamers hebt. Daarnaast ga je natuurlijk wel proberen om klanten te vinden die willen blijven overnachten. Vaak kun je deze lokken met een leuke prijs voor een weekendje. Tijdens de zomervakantie worden er ook acties georganiseerd voor 4,7 en 10 dagen. Daarnaast is het slim om trends in te spelen. Deze kun je vinden via social media of Google trends. Je kunt ook adverteren op social media waarmee je snel een naamsbekendheid creëert.

Hoe maak je een hotel marketing plan?

Een hotel marketing plan is maar tijdelijk. Vaak maak je per seizoen een plan wat je wil bereiken. In de zomer is het namelijk makkelijker om klanten te vinden als in de winter. Vaak zet je dan ook minder budget in omdat de klanten dan toch wel komen. In de winter wil je zoveel mogelijk kamers proberen vol te boeken. Vaak heb je dan wat extra budget nodig om te adverteren. De meeste mensen zoeken naar een hotel via de zoekmachine. Het is daarom ook verstandig om het Google ADS platform te gebruiken. Zorg dat je dan zoveel mogelijk budget gespaard hebt tijdens de zomerperiode. Dit zorgt ervoor dat je dit in de magere winter te beschikking hebt.

Digitale marketing voor je hotel

Hotel marketing is in een tijd van digitalisering onmisbaar om je hotel vol te krijgen. Je kunt beginnen met het creëren van een naamsbekendheid. Dit werkt in de meeste gevallen het beste via social media. Dit is in de meeste gevallen ook nog eens vele malen goedkoper. Wanneer je genoeg budget ter beschikking hebt kun je adverteren op Google. Veel mensen zoek een last minute hotel via de zoekmachine. Uiteraard wil jij hier dan ook tussen staan. Ook kun je inzetten op SEO. SEO heeft op de lange termijn veel effect. Een van de bekendste methodes is linkbuilding. Een marketingbureau kan jou helpen bij het vinden van goede en kwalitatieve links die naar jouw website gaan verwijzen.

Conclusie

Het beste kun je hotel marketing uitbesteden aan een marketingbureau. Zij weten precies wat ze voor je kunnen betekenen. Maar ook weten zij precies waar ze de klanten vandaan moeten toveren. Het beste kun je een combinatie nemen van een SEO en SEA pakket. Zo spreid je de kansen en kun je zien wat het beste bij jouw hotel past.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *